skip to Main Content

Klantbeleving optimaliseren met telefonische bereikbaarheid: zo doet u dat

Wachten aan de telefoon, het is een van de grootste frustraties van mensen. Maar liefst een derde van de klanten belt niet meer terug als ze te lang hebben moeten wachten. En een gemist gesprek betekent bovendien gemiste omzet. Voor het optimaliseren van uw klantbeleving is een snelle telefonische reactiesnelheid gedurende de klantreis noodzakelijk.

De klantreis, ook wel customer journey genoemd, is de route die een klant aflegt tot de aankoop van een product of dienst. Binnen de klantreis zijn er contactmomenten waarbij de klant in aanraking komt met uw bedrijf.

Tijdens die contactmomenten hebben ze vaak vragen over uw producten of diensten. De ene keer is dat tijdens de oriëntatie- of aankoopfase, de andere keer tijdens het gebruik van een dienst of product. Een klant wil op elk moment in hun keuze snel en goed te woord worden gestaan.

Hoe zit het met de reactiesnelheid van uw klantenservice? Hoe snel krijgt uw klant een reactie? Krijg inzicht en loop geen omzet meer mis.

telefoonserviceBewust van de wachttijd

Veel bedrijven zijn zich niet bewust van de telefonische wachttijd voor klanten. Wellicht valt de wachttijd in seconden of minuten mee, maar ervaren klanten dit toch als lang. Zorg in ieder geval dat u de telefoon snel opneemt in elke fase van de klantreis. Wij adviseren u om dit binnen drie keer dat de telefoon is overgegaan te doen. Dit is vaak het eerste contactmoment van een klant en u slechts een kans krijgt om een goede (eerste) indruk achter te laten. Als klanten snel geholpen worden resulteert dit bovendien in een positieve klantbeleving. U onderscheidt zich daarmee van de concurrentie.

Voorkom dat klanten overstappen naar uw concurrent

Een snelle telefonische reactietijd alleen is niet genoeg. Het is belangrijk dat u daarnaast bereikbaar bent op de momenten wanneer dat uw klanten schikt, ook al is dat buiten de kantoortijden. Dit kan bijdragen aan het optimaliseren van de klantbeleving. Op die momenten kunt u namelijk alle mogelijke vragen van uw potentiële klanten behandelen en aanvragen van klanten in goede handen komen. U kunt vragen omdraaien tot verkoopkansen. En vermijden dat de klant bij te lang wachten – of geen gehoor – alsnog overstapt naar de concurrent.

Altijd een goede reactiesnelheid met de oplossingen van Mijntelefoniste.nl

Om de concurrentie voor te blijven en de omzet te verhogen, besteedt u uw klantenservice uit aan Mijn Telefoniste Klantencontact. Wij zorgen voor een goede telefonische reactiesnelheid beste bereikbaarheid, ook als u zelf al lang klaar bent met uw werkdag. Wij hebben de kennis in huis. En beschikken over professionele en ervaren klantspecialisten die op de hoogte zijn van uw bedrijf. U ontvangt dagelijks een compleet overzicht van de klantcontacten van die dag zodat u precies weet wie wanneer en waarom heeft gebeld, terwijl uw klantbeleving wordt geoptimaliseerd.

Nu onze telefoonservice uitproberen of meer weten? Neem contact met ons op of start alvast een gratis proefperiode.  

Back To Top