skip to Main Content
Customer Experience

6 trends klantencontact 2022

Wat zijn de trends in klantencontact voor 2022? In ieder geval moeten we technologie meer omarmen én we moeten hard werken aan een mooi, fijne en complete customer journey. Vele trends zijn voorbij gekomen. Wij geven je de – in onze ogen – 6 belangrijkste en de meest makkelijke trends om nu mee aan de slag te gaan. Samen met alle medewerkers en derden.

Klantencontact; de 6 trends voor een prachtige klantenreisklantenreis

  1. Verbeter uw chabots. Veel chatbots zijn niet intelligent genoeg waardoor de klant alsnog gaat bellen. Maak uw chatbot beter zodat klanten goed, direct en gericht worden geholpen. Anders loopt u vertraging op in uw klantenservice en raken uw klanten snel(ler) geïrriteerd. U kunt uw live chat natuurlijk ook eenvoudig uitbesteden.
  2. AI (Artificial Intelligence) rukt op. Klanten zoeken écht een connectie met merken. Bijvoorbeeld bij ‘intelligent routing’ wijst men klanten toe aan de juiste werknemers die hun probleem zo snel mogelijk oplost.
  3. Denk vanuit het proces van de klant. Weet welke vorm van klantencontact uw klant nodig heeft. Dus zet een diepgaande en unieke customer journey op en onderhoud deze, stuur bij waar nodig.
  4. Digitaliseer waar u kunt digitaliseren en laat verschillende systemen naadloos in elkaar overlopen. Voorbeeld: de klant geeft nieuw adres door, bloemetje wordt automatisch besteld en paar dagen na verhuizing afgeleverd.
  5. Houd de telefonische wachttijden kort en richt uw telefoonservice ‘hybride’ in. Dit kan nu gemakkelijk met het hybride werken. Want er zijn veel meer mensen die parttime willen werken. Zij kunnen dan gemakkelijk vanuit huis werken. Wilt u dat niet, besteed uw klantenservice en/of telefoonservice eens (tijdelijk) uit.
  6. Contact center agents zijn de nieuwe merkambassadeurs. Waarom? Omdat juist zij heel veel werken steken in de customer experience. Ze voorzien de klant van de juiste informatie, zijn beleefd, ervaren en denken vanuit de klant.

feedback 1977987 Mijn Telefoniste – Telefoonservice uitbestedenDe ware customer experience

Het draait meer dan ooit om een klantgerichte cultuur binnen uw bedrijf. Dat betekent bij sommige bedrijven een ware re-organisatie, maar dat maakt u wel klaar voor de toekomst. En hieraan moet iedereen zijn bijdrage kunnen leveren. Eventueel ondersteunt met beloningen, opleidingen e.d. Houd de interne en externe medewerker gemotiveerd en vraag ze zelf met ideeën te komen. Alleen als iedereen betrokken is, en met de bovenstaande trends klantencontact 2022 bent u aardig op weg, krijgt uw klant de ware customer experience die het verdient.

Wilt u weten hoe wij kunnen bijdragen in uw customer journey? Vraag naar onze diensten. We werken uitsluitend met professionele, klantgerichte klantencontactspecialisten.

 

Back To Top