Customer service gaat de komende jaren veranderen. Een goede klantervaring wordt in de toekomst fundamenteel…
5 voordelen van livechat
U kunt er tegenwoordig niet omheen: een livechat op uw website. En met een reden! Deze chat heeft positieve impact op zowel de klantenservice als sales-resultaten. Dit zijn 5 voordelen van een livechatbox installeren op uw website.
1. Minder verlaten winkelwagens
De nummer een voor het verlaten van online winkelwagens is als er niemand is die direct antwoord kan geven op vragen van klanten. Dit zien we vaak wanneer een klant twijfelt of ze wel de juiste keuze maakt over een potentiële aankoop. Niets is zo vervelend als er dan niemand aanwezig is om die keuze te bevestigen. De kans is aanzienlijk dat ze naar de concurrent gaan. Bezoekers die direct antwoord krijgen verlaten minder snel uw website. Dit resulteert in hogere conversies voor uw website en/of webshop.
2. De livechat voor leadgeneratie
Een livechat is een geweldige tool voor het binnenhalen van leads op uw website. Chatten is voor vele mensen een laagdrempelig kanaal om een organisatie te contacteren. Deze stap is gevoelsmatig kleiner dan te bellen.
Bent u eenmaal met een potentiële klant in contact via de chatfunctie, dan heeft u een goede ingang voor het binnenhalen van een lead. Vraag tijdens het chatten altijd om contactinformatie zodat u daarna nog contact kunt opnemen met deze warme lead.
3. Livechat geeft inzicht in de doelgroep en bezoekers
Via een livechat is het mogelijk om links door te geven en de weg volgen die bezoekers op uw website afleggen. Dit geeft u inzicht in de doelgroep en bezoekers.
4. Het verhogen omzet
Een chat biedt de mogelijkheid voor cross-selling en upselling. Als de klant een vraag stelt via de chat is dit het perfecte moment voor cross- en upsell.
5. Beter bereikbaar en professionele aanwezigheid
Dankzij de chat bent u beter en langer bereikbaar. Want tegenwoordig gaan klanten buiten kantoortijden online op zoek naar informatie over hun favoriete producten en diensten. Kunnen zij iets niet vinden of hebben zij hulp nodig? Dan kunt u via de chat zowel binnen als buiten kantoortijden snel uw klanten te woord staan.
Een livechat op uw website biedt dus enorm veel voordelen voor u als ondernemer.
Zelf geen tijd? Wij bieden de beste bereikbaarheid
Een chat beheren is een tijdrovende klus. Mijn Telefoniste Klantencontact zorgt 24/7 voor de beste bereikbaarheid op afstand. Wij monitoren uw livechat continu en reageren snel en vakkundig op berichten. Onze professionele klantspecialisten zijn op de hoogte van de laatste ontwikkelingen binnen uw vakgebied, producten en diensten.
U ontvangt dagelijks een compleet overzicht van de klantcontacten van die dag. Op die manier bent u altijd op de hoogte van de gang van zaken. Met de chat op uw website blijft als ondernemer dagelijks bereikbaar. Zo kunt u focussen op wat voor u belangrijk is: uw onderneming.
Wilt u de voordelen van onze livechat en telefoonservice zelf ervaren? Neem contact met ons op of start alvast een gratis proefperiode.