Customer service gaat de komende jaren veranderen. Een goede klantervaring wordt in de toekomst fundamenteel…
Klanttevredenheid verhogen met deze 4 tips
Klanttevredenheid verhogen wordt steeds belangrijker. Klantgericht telefoneren vormt de basis voor een goed imago voor uw bedrijf en daarmee de tevredenheid van uw klanten. Lang moeten wachten aan de telefoon of onbereikbaarheid zijn , zijn veelvoorkomende irritaties van klanten. Negen van de tien klanten zullen tevreden zijn met de dienstverlening van uw bedrijf. Maar net die ene klant waarbij het niet zo soepel liep, laat zich horen via een review. Ontevreden klanten laten sneller van zich horen dan tevreden klanten.
Optimale klantenservice
Een optimale klantenservice is cruciaal voor het tevreden houden van uw klanten. Is uw bedrijf goed bereikbaar en wordt de klant naar tevredenheid geholpen en te woord gestaan, dan heeft u zelfs de kans om ontevreden klanten te transformeren tot ambassadeurs voor uw bedrijf. Tevreden klanten zorgen niet alleen voor promotie van uw bedrijf, ze doen ook sneller een nieuwe aankoop. Waarmee ze zorgen voor extra omzet. Een win-win-situatie.
4 tips klanttevredenheid
Hoe verhoogt u zo snel mogelijk uw klanttevredenheid? Hieronder 4 tips die bijdragen aan het verhogen van uw klanttevredenheid.
1. Bereikbaarheid
Klanten verwachten tegenwoordig ruime openingstijden. Ook als u al lang klaar bent met werken en geniet van uw vrije tijd, verwacht de klant dat uw bedrijf zijn vraag direct beantwoordt. Wilt u tevreden klanten, dan dient u in te zetten op goede bereikbaarheid. En daarnaast uw klanten een snelle telefonische reactiesnelheid bieden. Zorg daarom dat u ook bereikbaar bent in de avonduren en het weekend.
2. Multi-channel benadering
Consumenten bepalen steeds meer zelf hoe ze informatie tot zich nemen en uw bedrijf willen benaderen. Het aantal kanalen is de laatste jaren enorm gegroeid en daarmee ook de noodzaak van een multi-channel benadering. Geef uw klanten keuzemogelijkheden door via verschillende kanalen als chat, e-mail, social media én niet te vergeten de telefoon bereikbaar te zijn. Want juist bij complexere vragen kunt u uw klanten nog steeds het beste via de telefoon helpen.
3. Professionele medewerkers
De professionaliteit van de klantenservice medewerker kunnen het verschil maken tussen een negatieve en positieve klantervaring. Die medewerkers staan in direct contact met uw klanten en bepalen het imago van uw bedrijf. Het is essentieel dat ze kennis hebben van uw producten en diensten, zodat ze uw klanten direct kunnen helpen of snel kunt doorverbinden naar de juiste afdeling. De klant wil begrepen worden en van u horen hoe u zijn probleem gaat oplossen.
4. Reactiesnelheid
Maar liefst een op de drie klanten belt niet meer terug als ze te lang hebben moeten wachten aan de telefoon. Telefonische reactiesnelheid van de klantenservice is belangrijk voor een positieve klantbeleving. Kunt u uw klanten snel helpen dan onderscheidt u zich daarmee van de concurrentie en verbetert u de klanttevredenheid.
Mijn Telefoniste Klantencontact helpt u met het verhogen van uw klanttevredenheid
Om ambassadeurs, positieve promotie en extra omzet voor uw bedrijf te genereren, besteedt u uw klantenservice uit aan Mijn Telefoniste Klantencontact. Wij zorgen voor de beste bereikbaarheid, 24/7. Hebben de expertise in huis en beschikken over professionele klantspecialisten die op de hoogte zijn van uw jargon, producten en diensten.
U ontvangt dagelijks een compleet overzicht van de klantcontacten van die dag. Zo weet u precies wie wanneer en waarom heeft gebeld, terwijl uw klanttevredenheid wordt verhoogd.
De voordelen van onze telefoonservice zelf ervaren? Neem contact met ons op of start alvast een gratis proefperiode.