Customer service gaat de komende jaren veranderen. Een goede klantervaring wordt in de toekomst fundamenteel…
Tijdens de feestdagen bereikbaar? 5 tips!
U kent het wel, tijdens de feestdagen een slechte bereikbaarheid door bijvoorbeeld onderbezetting. Of misschien sluit u uw bedrijf wel tijdens de kerstperiode. Het belangrijkste is dan dat uw klanten u toch kunnen blijven bereiken. Hoe u dat doet? Met deze 5 tips. Wij zorgen dat u te allen tijde bereikbaar blijft, tijdens de kerstvakantie, andere feestdagen en zelfs 24/7.
1) Doorschakelen van uw telefoon
Tegenwoordig is het meer regel dan uitzondering dat je minutenlang telefonisch in de wacht hangt. Dit wilt u natuurlijk niet voor uw klanten. Mijn Telefoniste Klantencontact zorgt voor optimale telefonische bereikbaarheid. U schakelt automatisch uw telefoon door naar onze ervaren telefonistes en zij zorgen voor een professionele afhandeling. U ontvangt dagelijks een overzicht van alle gesprekken. Naar keuze verbinden we belangrijke gesprekken door naar uw mobiel.
2) Ook online bereikbaar blijven
Wilt u ook online altijd bereikbaar blijven en heeft een chatbot? Dan gaan de medewerkers van Mijn Telefoniste Klantencontact aan de slag met onze Live Chat-service. Zo kunnen uw klanten juist met de feestdagen nog van alles vragen over uw producten en dienstverlening, zonder dat u er omkijken naar heeft.
3) Whatsapp Service, altijd bereikbaar
Wilt u uw online bereikbaarheid uitbreiden? Kies dan tijdens de feestdagen of tijdens pieken voor onze Whatsapp Service. We appen wat af en dus is Whatsapp Business bijna een must voor elk bedrijf. Onze whatsapp-specialisten zorgen dat u tijdens de feestdagen en zelfs 24/7 bereikbaar blijft. Uw klanten worden snel en vakkundig via de app te woord gestaan.
4) Totale bereikbaarheid via alle kanalen
Tijdens de vakantieperiode kunt u vaker te maken hebben met onderbezetting. De klant ervaart dan lange wachttijden online, via de app of aan de telefoon. Soms ondersteunend met een (vreselijk) wachtmuziekje of zelfs een ingesprektoon. En wat dacht u van een chatbot als automatische beantwoorder die veel niet begrijpt. Dat wekt vaak en veel irritatie op. Wij bieden de oplossing: uitbesteden van uw klantenservice. Onder klantenservice (customer service) verstaan we het beantwoorden van alle inkomende vragen via e-mail, telefoon, Whatsapp en live chat door onze professionele specialisten.
5) Automatische afwezigheidsmail
En als laatste: zorg dat tijdens uw afwezigheid uw afwezigheidswizard-mail aanstaat. Om de klant ook dan zo goed emogelijk van dienst te zijn, staat in de afwezigheidsmail het volgende:
- De duur van de afwezigheid.
- Wie uw taken overneemt met alle juiste contactgegevens, een algemeen nummer of instructies hoe ze een vraag kunnen stellen waar ze direct antwoord krijgen. Bijvoorbeeld via FAQ’s of Live Chat.
- Een aardige afsluitingsgroet mag niet ontbreken natuurlijk, zoals: Fijne feestdagen.
En als laatste tip: zorg wel dat uw FAQ’s op de website in orde zijn. Dat helpt klanten vaak ook al op weg. Met de bovenstaande tips bent en blijft u altijd goed bereikbaar tijdens de feestdagen en daarbuiten.
Fijne feestdagen!